مزایا و معایب بیمه تامین اجتماعی

اگر از آن دسته افرادی هستید که بین خدمات مربوط به بیمه عمر و تامین اجتماعی نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید، بهتر است با بررسی ویژگی‌ها و ناکامی‌هایی که هر کدام در این راستا دارند گزینه‌های که برای شما بهتر است را انتخاب کنید.

بررسی تفاوت‌های بیمه عمر و تامین اجتماعی

در ابتدا توجه داشته باشید که ماهیت بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل مقایسه این دو گزینه صحیح نیست. با این حال شناخت ویژگی‌های هر یک به شما کمک می‌کند که آن‌ها را بهتر درک کنید.

در بیمه تامین اجتماعی تمامی افرادی که شاغل هستند ملزم به قرار گرفتن تحت پوشش آن می‌باشند و قانون کار کارفرمایان را ملزم به اجرای این بیمه نامه برای کارگران و کارمندان خود می‌کند. حق بیمه با توجه به مصوبات وزارت کار و با توجه به پایه حقوق کارمندان و کارگران تعیین می‌شود. طبق این قانون حق بیمه طی ۳۰ سال به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود و در مدت اعتبار بیمه نامه افراد تنها از پوشش‌های ساده درمانی بهره مند خواهند شد. در پایان فرد بیمه شده می‌تواند از مستمری اندوخته شده استفاده کنند. با این حال هیچ مبلغی به عنوان سرمایه پرداختی به بیمه گذار مسترد نمی‌گردد.
از طرفی ویژگی‌های ارائه شده در بیمه عمر پارسیان و بسیاری از شرکت‌های بیمه نسبت به بیمه تامین اجتماعی افراد را بر آن داشته تا از مزایای بیمه عمر بهره مند شوند.

مقایسه بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی

بررسی مزایا و معایب بیمه تامین اجتماعی

همانطور که اشاره شد بیمه تامین اجتماعی نیز مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که شناخت آن خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی مزایای بیمه تامین اجتماعی

– بیمه گزاران تامین اجتماعی می‌توانند از شرایط از کار افتادگی، خدمات درمانی مربوط به بیماری، دوران بارداری، بازنشستگی و غرامت مربوط به بیماری با توجه به قوانین و شرایط بیمه نامه استفاده کنند.

– بیمه گزاران می‌توانند افراد تحت تکفل خود را نیز تحت پوشش بیمه قرار داده تا آن‌ها از خدمات درمانی این سازمان استفاده کنند.

– بیمه بیکاری و دریافت حقوق در زمان بیکاری یکی دیگر از مزایای بیمه تامین اجتماعی به شمار می‌آید.

– برخی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت نظر سازمان تامین اجتماعی خدمات رایگان را به بیمه‌ گزاران ارائه می‌دهند.

مقایسه بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی

معایب بیمه تامین اجتماعی چیست؟

– حق بیمه‌ای که توسط بیمه گزار به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود غیر قابل استرداد است و نمی‌توان برای بازخرید و دریافت وام اقدام کرد.

– سرمایه گذاری بر روی حق بیمه بی معنی بوده و افراد بیمه‌ گزار در این سازمان تنها از مزایای درمانی برخوردار خواهند شد.

– پس از فوت فرد بیمه شده مبلغ تعیین شده توسط سازمان تامین اجتماعی در اختیار وراث قانونی و بازماندگان قرار می‌گیرد و این مسئله بر اساس انحصار وراثت انجام می‌شود.

– مدت پرداخت حق بیمه طی ۳۰ سال می‌باشد.

اگر همچنان بین انتخاب بیمه عمر پارسیان و خدمات مربوط به بیمه تامین اجتماعی مردد هستید، لازم است بدانید که بیمه عمر می‌تواند به عنوان یک سرمایه در طول زندگی و حتی پس از فوت بیمه گزار به شمار بیاید. به همین دلیل با توجه به مزایایی که ارائه می‌دهد به عنوان مکمل در کنار بیمه تامین اجتماعی عمل می‌کند که می‌توانید از مزایای اشاره شده بیمه عمر پارسیان بهره مند شوید. به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود که اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستید، یکی از شرکت‌های بیمه را برای بیمه عمر انتخاب کنید. بیمه عمر پارسیان می‌تواند به شما کمک کند تا در مدت اعتبار این بیمه نامه از مزایای آن برخوردار شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *