ویژگی بیمه عمر

کسانی که مایل به استفاده از خدمات بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری هستند، می‌توانند پس از پرداخت اولین حق بیمه تحت پوشش این مزایا و خدمات قرار بگیرند. مهم‌ترین ویژگی بیمه عمر این است که بیمه شده می‌تواند در کنار بهره مندی از مزایای پوشش بیمه از سرمایه گذاری و سود تضمینی و مشارکتی آن نیز برخوردار شود. شرکت‌های بیمه با توجه به توانایی‌های قانونی خود خدمات و مزایای مشخص را در اختیار بیمه شدگان قرار می‌دهند، بنابراین بهتر است پس از تحقیق درباره انواع خدمات شرکت‌های بیمه، گزینه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و انتظارات شما می‌باشد.

پوشش تکمیلی و بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر

در ابتدا بهتر است بدانید هر کدام از شرکت‌های بیمه با توجه به حق بیمه‌ای که بیمه گزار می‌پردازد و با توجه به سقف پوشش مشخص شده، خدمات خود را برای بیماری‌های مشخص ارائه می‌دهند.

کدام بیماری‌ها تحت پوشش بیمه عمر قرار دارد؟

پنج نوع بیماری یعنی جراحی باز قلب، سکته قلبی و مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان در بیمه عمر تعریف می‌شود. با این حال اگر اختلال عارضه جسمی در اعضای بدن فرد بیمه شده وجود داشته باشد، لازم است که با توجه به تشخیص پزشک معتمد و ارائه مدارک و اسناد پزشکی، بیماری مربوطه مشخص شود. به یاد داشته باشید که سقف تعهدات شرکت‌های بیمه با توجه به این بیماری‌ها بر اساس ضریبی از سرمایه فوت فرد مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

به یاد داشته باشید که سقف تعهدات بیمه با توجه به هر کدام از بیماری‌ها متفاوت در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن این عوامل می‌تواند در این مسئله تاثیر گذار باشد: سن فرد بیمه شده برای خدمات ارائه شده توسط شرکت بیمه بسیار مهم است، به این دلیل که آن‌ها شرایط سنی خاصی را مد نظر قرار می‌دهند. بازه سنی در اکثر شرکت‌های بیمه معمولا بین ۲۰ تا ۵۹ سال در نظر گرفته می‌شود.

مورد بعدی مدت زمان انتظار استفاده از خدمات پوشش بیماری‌ها می‌باشد. به عبارت بهتر پس از تاریخ شروع این پوشش لازم است که بیمه شده حداقل سه ماه برای استفاده از این خدمات صبر کند. در صورتی که فرد در زمان خرید بیمه سابقه بیماری‌های خود را صادقانه اعلام نکند، در صورتی که این موضوع برای شرکت بیمه مورد نظر محرز شود فرد تحت پوشش خدمات بیمه قرار نمی‌گیرد.

ویژگی های بیمه عمر

شرایط بیمه عمر سرمایه گذاری چیست؟

در هر بیمه نامه با موضوع بیمه عمر قوانین و مسائلی وجود دارد که لازم است فرد بیمه گزار نسبت به آن‌ها آگاه باشد.

حق بیمه پرداختی

کسانی که مایل به خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری هستند، می‌توانند با مبلغ سرمایه مدنظر خود این کار را شروع کنند. معمولا این حق بیمه پرداختی که سالانه و ماهانه تعیین می‌شود، توسط خود فرد مشخص می‌شود. در این میان برای پرداخت حق بیمه، بیمه گزار می‌تواند با توجه به شناختی که از درآمد و شرایط مالی خود دارد به صورت اقساطی یعنی شش ماهه، سه ماهه، ماهیانه و یا حتی سالانه این مبلغ را به حساب شرکت بیمه بپردازد. این نکته لازم به ذکر است که کسانی که به سود دهی حق بیمه پرداخت شده سالیانه بسیار بیشتر می‌باشد.
با توجه به نرخ تورم شرکت بیمه این امکان را در اختیار فرد بیمه‌ گزار قرار می‌دهد تا بتواند حق بیمه خود را هر ساله ۵ تا ۲۵ درصد به صورت افزایشی تغییر دهد تا بتواند میزان آن را نسبت به سال قبل متعادل کند.

بهره مندی از مزایای سوددهی بیمه عمر

کسانی که اقدام به خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌کنند، می‌توانند از مزایای مربوط به سود تضمینی و مشارکتی آن نیز برخوردار شوند.

سود تضمینی

شرکت‌های بیمه در رابطه با بیمه عمر متعهد می‌شوند که سود تضمینی مربوط به آن را به فرد بیمه شده ارائه دهند. به عنوان مثال اکثر شرکت‌های بیمه در سال ۹۷ پس از پایان سال دوم ۱۶ درصد و پس از آن ۱۰ درصد برای بیمه گزاران در نظر گرفتند.

سود مشارکتی

برخلاف سود تضمینی که در اکثر شرکت‌های بیمه نرخ یکسانی دارند، نرخ سود مشارکتی در شرکت‌های بیمه با یکدیگر متفاوت است. شرکت‌های بیمه هر سال بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از سود سرمایه گذاری را به بیمه‌ گزاران ارائه می‌دهند.

پوشش‌های ارائه شده در بیمه عمر

همانطور که در ابتدای امر به آن اشاره شد بیمه عمر و سرمایه گذاری علاوه بر ارائه خدمات مربوط به سرمایه گذاری، پوشش‌های دیگری را نیز در اختیار بیمه گزاران قرار می‌دهند که می‌تواند برای آن‌ها بسیار مفید و قابل توجه باشد. برخی از آن‌ها شامل این موارد است:

پوشش سرمایه فوت

مهم‌ترین و اصلی‌ترین پوشش بیمه عمر سرمایه فوت عادی است که با توجه به حق بیمه پرداخت شده توسط فرد بیمه شده که به صورت ماهیانه و یا سالانه بوده است، بررسی و محاسبه می‌شود. در صورتی که فرد بیمه شده به صورت عادی فوت کند سرمایه مربوطه در اختیار ذینفعان وی قرار می‌گیرد.

ویژگی های بیمه عمر

پوشش فوت بر اثر حادثه

در صورتی که فرد بیمه شده بر اثر حادثه فوت کند، شرکت بیمه موظف است که چند برابر سرمایه تعریف شده در فوت عادی را به همراه سرمایه گذاری انجام شده و در اختیار ذینفعان بگذارد.

 پوشش‌های اضافی

پوشش‌های اضافی خدماتی است که به صورت اختیاری فرد می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند تا بتواند از مزایای آن برخوردار شود، چرا که تنها سرمایه در بیمه عمر تحت پوشش قرار می‌گیرد.

خدمات از کار افتادگی

پوشش مربوط به ازکارافتادگی تنها توسط برخی از شرکت‌های بیمه در اختیار بیمه گزاران قرار می‌گیرد. اگر بیمه گزار از نظر شرکت بیمه از کار افتاده شود تا پایان یافتن اعتبار بیمه نامه نیازی نیست که حق بیمه پرداخت کند. در نتیجه شرکت بیمه این حق بیمه را پرداخت کرده و علاوه بر آن سرمایه‌ای تحت عنوان پوشش از کار افتادگی در اختیار فرد بیمه شده قرار می‌گیرد، به شرط آنکه قبل از این مسئله شاغل بوده و بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد.

هزینه‌های پزشکی و نقص عضو

خدمات این بخش نیز توسط برخی از شرکت‌های بیمه در اختیار بیمه گزاران قرار می‌گیرد و اگر در زمان اعتبار بیمه نامه فرد بیمه شده دچار حادثه شود که منجر به نقص عضو و یا بستری شدن داشته باشد می‌توانند از مزایای این بخش استفاده کنند.
در نهایت بهتر است با بررسی شرایط و قوانین هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و با مراجعه به شعب بیمه و نمایندگی‌های آن در اصفهان برای خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *