خرید بیمه بدنه

با توجه به اینکه در خرداد ماه سال ۹۶ قوانین در رابطه با تصادف با خودروهای لوکس برای شرکت‌های بیمه وضع شد، این امکان در اختیار بیمه شدگان قرار گرفت تا بتوانند از خدمات بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خود استفاده کنند‌. در مقابل بسیاری از کارشناسان و افرادی که دارای خودروهای لوکس هستند، توصیه می‌کنند که حتما برای خرید بیمه بدنه اقدام نمایند.

تعریف خودروی لوکس از نظر قانون

پس از آن که قوانین جدیدی در رابطه با بیمه شخص ثالث وضع شد، خودروها در دو دستگاه خودروی متعارف و نامتعارف تعریف شدند. اگر ارزش اتومبیل هنگام تصادف برابر یا کمتر از ۵۰ درصد دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام باشد و یا ارزش آن از ۵۰ درصد سقف تعهدات شرکت بیمه که در بیمه نامه شخص ثالث ذکر شده است کمتر باشد، آن خودرو در دسته خودروهای متعارف قرار می‌گیرد.

در مقابل اگر ارزش اتومبیل در روز تصادف بیش از ۵۰ درصد از دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام و یا بیشتر از ۵۰ درصد از سقف تعهدات بدنی ذکر شده در بیمه نامه شخص ثالث باشد، به آن خودرو نامتعارف و یا لوکس گفته می‌شود.

هر چند با توجه به نوسانات قیمت اخیر بازار خودرو در آینده‌ای نه چندان دور پراید نیز در گروه خودروهای نامتعارف و لوکس قرار می‌گیرد! با این حال تعیین قیمت خودرو و لوکس بودن یا نبودن آن را با توجه به تشخیص کارشناس شرکت بیمه و همچنین کارشناس رسمی دادگستری انجام می‌شود.

قانون تصادف با خودروی لوکس

برای درک بهتر این مسئله زمانی را در نظر بگیرید که یک خودروی ۲۰۶ با یک دستگاه BMW آخرین مدل تصادف می‌کند و کارشناسان مربوطه میزان خسارت وارد شده به خودروی لوکس را چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تخمین می‌زند. اگر راننده مقصر یعنی صاحب خودروی ۲۰۶ از بیمه شخص ثالث برخوردار باشد، تنها لازم است چیزی حدود ۱۵ میلیون خسارت بپردازد به همین دلیل بسیار مهم است که خودروهای لوکس برای خرید بیمه بدنه اقدام نمایند.
اگر پوشش مالی بیمه شخص ثالث برای خودروی ۲۰۶ تا سقف ۱۵ میلیون باشد، تعهد قانونی این فرد حداکثر به مبلغ ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، در نتیجه صاحب خودرو ۲۰۶ موظف است ۴۰۰ هزار تومان را از جیب خود بپردازد.

بیمه بدنه ماشین های لوکس

چرا بیمه بدنه برای خودروهای لوکس اهمیت دارد؟

در صورتی که هنگام تصادف با خودروهای لوکس فرد مقصر دارای بیمه بدنه نباشد، نمی‌تواند از پوشش بیمه نامه شخص ثالث برای جبران خسارت استفاده کند. در صورت سرقت و آتش سوزی در خودروهای لوکس صاحب خودرو نمی‌تواند از پوشش بیمه نامه شخص ثالث استفاده کند. به همین دلیل بیمه بدنه در این موارد به کمک آن‌ها می‌آید.

زمانی که به اتومبیل شما در حالت پارک آسیب وارد شود ولی مقصر حادثه مشخص نباشد، تنها زمانی می‌توانید برای جبران خسارت آن اقدام کنید که اتومبیل شما دارای بیمه بدنه باشد.

در زمان بروز بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان، زلزله و آسیب دیدن اتومبیل لوکس شما برای جبران خسارت می‌توان از پوشش بیمه بدنه استفاده کنید. با توجه به این موارد و قوانین جدید وضع شده درباره تصادف خودروهای متعارف با خودروی لوکس بهتر است صاحبان اتومبیل لوکس برای خرید بیمه بدنه اقدام کنند تا بتوانند از پوشش آن استفاده کنند.

سقف تعهدات شرکت بیمه در پرداخت خسارت

هنگام خرید بیمه بدنه توجه داشته باشید که اولین معیار برای پرداخت خسارت در شرکت بیمه ارزش خودروی بیمه شده است زمانی که خسارت به اتومبیل وارد می‌شود، شرکت بیمه با توجه به ارزش خودرو در زمان تنظیم بیمه نامه میزان خسارت را محاسبه کرده و آن را به صاحب اتومبیل بیمه شده پرداخت می‌کند. ممکن است ارزش خودرو در روز حادثه افزایش پیدا کرده باشد و گران‌تر شده باشد، از این رو شرکت بیمه با توجه به ارزش ثبت شده خودرو در بیمه نامه خسارت را می‌پردازد. به همین دلیل بسیاری از افراد با استفاده از پوشش اضافی و خدمات مربوط به الحاقیه افزایش سرمایه بیمه بدنه از دردسرهای آن در امان هستند.

نکات لازم برای خرید بیمه بدنه مناسب

کسانی که مایل هستند تا برای خودروهای لوکس خود بهترین بیمه بدنه را انتخاب کنند. لازم است ابتدا تحقیقاتی را در این باره انجام دهند و به این نکات توجه کنند تا بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

بهتر است شرکت‌هایی را برای خرید بیمه بدنه انتخاب کنید که خدمات کامل و پوشش‌های بهتری را ارائه می‌دهند. به این دلیل که بتوانید با پرداخت حق بیمه اندک از پوشش‌های اضافی آن برای خودروی خود بهره مند شوید. به عنوان مثال بیمه پارسیان یکی از شرکت‌هایی است که پوشش اضافی کاملی را ارائه می‌دهد.

بیمه بدنه ماشین های لوکس

با توجه به اینکه ممکن است ارزش خودروها به خصوص اتومبیل‌های لوکس افزایش پیدا کند، سرقت قطعات نیز زیاد می‌شود و به همین دلیل دارندگان اتومبیل‌های لوکس برای جلوگیری از متحمل شدن این خسارت‌ها لازم است که از بیمه بدنه استفاده کنند.

یکی دیگر از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است رخ دهد و سرقت اتومبیل لوکس است که هزینه‌های بسیار زیادی را متوجه صاحب اتومبیل می‌نماید. با این حال افرادی که از بیمه بدنه پارسیان استفاده می‌کنند می‌توانند از پوشش‌های اصلی آن در این زمینه برخوردار شوند.

زمانی که برای انتخاب بهترین شرکت بیمه دقیق می‌کنید بهتر است گزینه‌هایی را مد نظر قرار دهید که سطح توانگری آن‌ها بالا می‌باشد تا بتوانند در صورت بروز حادثه و تصادف خسارت‌های وارد شده را جبران کنند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید چه شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد که در ضمن توانگری بالا خدمات بیمه بدنه برای خودروهای لوکس را انجام نمی‌دهند.

مورد دیگری که معمولا مورد توجه صاحب آن اتومبیل برای بیمه بدنه قرار می‌گیرد، پوشش نوسانات قیمت اتومبیل است. از آنجایی که این نوسانات در کشور ما به صورت قابل توجهی اتفاق می‌افتد بسیار مهم است که شرکت بیمه مورد نظر خدمات مربوط به این بخش را نیز ارائه دهد. به این دلیل که در بیمه نامه بدنه ارزش خودرو معیار مهم پرداخت خسارت به شمار می‌آید، در نتیجه اگر بیمه نامه شما دارای این پوشش باشد، در صورت گران شدن خودرو پس از تنظیم بیمه نامه نگران پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه نخواهید بود.

با توجه به خدمات ارائه شده توسط بیمه شخص ثالث این توصیه معمولا برای صاحبان خودروی متعارف و غیرمتعارف وجود دارد که با خرید بیمه بدنه از خسارت‌های سنگین و قابل توجهی که ممکن است در حین تصادف رخ دهد در امان باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *