خرید بیمه عمر

با توجه به اینکه بیمه عمر پوشش و شرایط متفاوتی دارد. این نوع پوشش‌ها در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف متفاوت عمل می‌کند. برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که کدام بهتر است بیمه عمر یا بیمه تکمیلی با این حال پیش از استعلام خوب است که نسبت به پوشش‌های مختلف آن اطلاعات کسب کنید سپس نیازها و خواسته‌های خود را به خوبی شناسایی نمایید و آن‌ها را اولویت بندی کنید. بعد از اولویت قرار دادن لازم است که بیمه عمر را با استعلام بیمه عمر مقایسه کنید و شرایط مالی و پوشش‌های آن را در میان شرکت‌های مختلف مقایسه نمایید و با توجه به اولویت‌های خود بهترین و مناسب‌ترین بیمه عمر را انتخاب کنید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه‌های موجود است که به قراردادی گفته می‌شود که بین شرکت بیمه و شخص بیمه گذار بسته می‌شود و در آن بیمه گذار متعهد می‌شود که مبلغی به صور تعیین شده پرداخت کند. از این نمونه پرداخت‌ها در زمان مقرر، با توجه به نوع قرارداد ادامه خواهد داشت و با به وجود آمدن حوادثی از جمله: مرگ و میر، مبتلا شدن به بیماری‌های خطرناک شرکت‌های بیمه‌گر مکلف هستند که سرمایه بیمه شده را به صورت یکجا یا مستمری به بیمه گذار یا به شخص ثالثی که از طرف بیمه گذار مشخص می‌شود، بپردازد.

راهنمای استعلام بیمه عمر

زمانی که استعلام خرید بیمه عمر صورت می‌گیرد خوب است که بدانید عواملی از قبیل:

  • انتخاب بیمه نامه قابل تمدید
  • پرداخت مستمری علاوه بر اندوخته
  • بهترین زمان برای پرداخت اقساط

بهترین زمان برای خرید بیمه نامه

برای خرید بیمه نامه شما  می‌توانید بهترین زمانی که دوست دارید را انتخاب کنید. متخصصان بیمه باور دارند که کمتر از 5 سال به جنبه تجاری بیمه ضربه می‌زند.

  • پوشش دادن بیماری‌های خاص
  • پوشش هزینه‌های پزشکی حادثه
  • پوشش دادن افراد از کارافتاده
  • پرداخت حق بیمه به صورت سالانه

بهترین زمان برای خرید بیمه نامه

چگونگی سرمایه گذاری و افزایش سالانه حق بیمه

برای سرمایه گذاری و افزایش سالانه حق بیمه باید سودی به عنوان پشتوانه و ضمانت نامه بیمه در نظر بگیرید و از شرکت بیمه خود نیز در رابطه با چگونگی حق بیمه شما سرمایه گذاری انجام می‌دهد توضیح بخواهید.

برای خرید بیمه نامه، بیمه‌ای را انتخاب کنید که امکان افزایش یا کاهش سرمایه فوت یا حق بیمه پرداختی را داشته باشد. این کار منجر به افزایش تورم، ارزش پولی سرمایه گذاری شما کاهش می‌دهد. در واقع ضروری شما می‌توانید از حساب خود به طور نقد یا وام برداشت داشته باشید. چنانچه که هدف شما از خرید بیمه دریافت افزایش سود است باید به این نکات دقت کنید از جمله:

  • افزایش طول مدت قرارداد
  • بالا بردن حق بیمه خود
  • افت سرمایه فوت خود
  • سرمایه اولیه

افزایش طول مدت قرارداد

با توجه به اینکه سود در بیمه عمر به طور تصاعدی افزایش می‌یابد هر چه مدت زمان قرارداد بیشتر باشد سود بیشتری دریافت خواهید کرد.

بالا بردن حق بیمه خود

کاملا روشن است که هر چه قدر حق بیمه عمر بیشتری پرداخت کنید سود بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

افت سرمایه فوت خود

چنانچه که برای شما سود بیشتر اولویت دارد خوب است که سرمایه فوت شما کمتر از مقدار اندوخته‌ی نهایی شما باشد چرا که اندوخته بیمه عمر که نظیر حق بیمه‌های پرداختی و سود است با سرمایه فوت عادی رابطه‌ای معکوس دارد.

سرمایه اولیه

برای کسب سود بیشتر علاوه بر حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌کنید یک هزینه‌ای را به عنوان سرمایه اولیه در اختیار بیمه عمر بگذارید به این سرمایه نیز سود بیمه عمر گفته می‌شود.

انتخاب بیمه نامه قابل تمدید

در صورتی که تمایل به تمدید کردن بیمه عمر خود را ندارید بیمه نامه‌ای خریداری کنید که امکان تمدید شدن را داشته باشد. بعد از خاتمه یافتن زمان اعتبار بیمه، برای تمدید کردن بیمه عمر شرکت بیمه نامه با شرایط جدید که قیمت حق بیمه در آن با آن متفاوت خواهد بود.

پرداخت مستمری علاوه بر اندوخته

بهترین بیمه، بیمه نامه‌ای است که چنانچه شخص بیمه شده به هر دلیلی فوت کرده باشد بتواند سرمایه بیمه را پرداخت کند همچنین علاوه بر آن شرکت به بازماندگان که از سوی او بیمه گذار مشخص شده اند مستمری داده می‌شود. زمانی که قصد خرید بیمه نامه را دارید حتما توجه داشته باشید که در قرارداد به واژه ی فوت به هرعلت اشاره شده باشد. شرکت‌های بیمه گر برای کم  کردن حق بیمه برای شما پیشنهاداتی دارند که بیمه‌ای که خریداری می‌کنید تنها تا زمانی که فرد بیمه شده در قید حیات است خدمات ارائه می‌دهد، توصیه‌ای که به شما داریم این است که بیمه نامه‌ای را خریداری کنید که هنگامی که بیمه گذار فوت کرد به هر دلیلی مستمری پرداخت نماید.

با گسترش و توسعه روزافزون بیماری‌های پرخطر، خوب است که پوشش‌های بیماری‌های خاص مانند سکته‌های قلبی و مغزی، سرطان و غیره را به بیمه نامه اضافه کنید. پوشش بیماری‌های خاص به این معنی است که در صورت مبتلا شدن بیمه گذار به هر کدام از بیماری‌ها بعد از آغاز قرارداد بیمه عمر، شرکت بیمه عمر، شرکت‌های بیمه درصدی از سرمایه عمر را به عنوان کمک هزینه درمان به بیمه شده می‌پردازنند. نکته ی قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که بیشتر شرکت‌های بیمه فقط یک بار هزینه درمان بیماری‌های مطرح شده را تقبل می‌کند.

چگونگی سرمایه گذاری و افزایش سالانه حق بیمه

پوشش هزینه‌های پزشکی حادثه

برای گرفتن استعلام بیمه، بیمه نامه‌ای را خریداری کنید که حوادثی که ممکن است ایجاد شود را تحت پوشش خود قرار دهد تا با پرداخت کردن هزینه‌های پزشکی در هنگام بروز حادثه آن را به حداقل ممکن برسانید. دقت داشته باشید که پوشش هزینه پزشکی برای هر سال یکبار مورد استفاده است و در هر سال نیز به همان میزان نیز شارژ خواهد شد.

پوشش دادن افراد از کارافتاده

از بین پوشش‌های بیمه ی عمر، پوشش دادن افراد از کارافتاده کمی گران است لذا شرایط و مزیت‌های منحصر به فردی نیز وجود دارد. پوشش از کار افتادگی به این نحو است که شرکت بیمه درصد تعیین کننده‌ای از سرمایه عمر را به منظور غرامت پرداخت می‌کند. در شرایطی که احتمال دارد پوششی در نظر گرفته شود که حق بیمه عمر نیز برای بیمه گذار به وجود بیاید.. به عنوان نمونه می‌توان پوششی را در نظر بگیرید که به عنوان حق بیمه فرد را بعد از کارافتادگی و تا اتمام قرارداد از او طلب نکنید.

پرداخت حق بیمه به صورت سالانه

پرداخت کردن حق بیمه می‌تواند به روش‌های مختلفی اعم از ماهانه، شش ماه یکبار و سالانه یا هر چهارماه یکبار انجام شود. پیشنهاد ما در این خصوص این است که برای پرداخت کردن اقساط بیمه نامه ی خود به صورت سالانه اقدام کنید. چرا که در پرداخت حق بیمه ماهانه ممکن است. چگونگی سرمایه گذاری و افزایش سالانه حق بیمه را بپردازید و سود آوری داشته باشید.

خرید مناسب‌ترین بیمه عمر

با مراجعه به وب‌سایت‌هایی که به صورت آنلاین مقایسه و استعلام قیمت انواع بیمه‌ها را انجام می‌دهند می‌توانید بهترین شرکت بیمه‌ای که خدمات و مزایای آن متناسب با نیازها و درخواست‌های شما است را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *